Wywiad z gorseciarką nie tylko o gorsetach - Lady Ardzesz Corset

14.7.16

Models: Avant Garde Model, MAXI - Model Headpiece, corset & make-up: Avant Garde
Skirt: Lady Ardzesz corset Photo: Quality Pixels Photography (Marcin & Sylwia Ciesielski)


Sylwia, znana pod pseudonimem Lady Ardzesz, jest profesjonalną gorseciarką i prawdziwą gorsetową pasjonatką. Już od pięciu lat zajmuje się szyciem gorsetów na miarę, w każdy wkładając mnóstwo serca. Zawsze można liczyć na bardzo miły kontakt oraz fachową poradę z jej strony.

Mieszka w Grodzisku Wielkopolskim, ma śliczną córkę - Eleonorę i dwa psy rasy husky. W wywiadzie opowie nam m.in w jaki sposób kreatywnie i aktywnie spędza wolny czas, zdradzi od czego wziął się jej pseudonim, a także wyjaśni, co ma wpływ na cenę gorsetu. 

Poznajcie bliżej tę wspaniałą osobę! Zapraszam serdecznie do lektury.

Model: Akiko Skirt: Ewa Jobko - Costume Designer Corset and neck corset: Lady ardzesz corset
Make-up and hair: Jules Robson AAB makeup & hair Artist Photo: Quality Pixels Photography (Marcin & Sylwia Ciesielski)

Od jak dawna zajmujesz się krawiectwem i skąd pojawił się pomysł, aby zacząć szyć gorsety?


Nie wyobrażam sobie życia bez szycia. Robię to od zawsze. Kocham to. Już jako dziecko szyłam sukienki dla lalek, projektowałam ubrania i rysowałam. Wybór szkoły był dla mnie oczywisty - technologia odzieży. W szkole dużo się nauczyłam. Potem pracowałam w szwalniach. Gorsety zaczęłam szyć dla siebie. Parę lat temu trudno było zdobyć prawdziwy gorset, więc sama je sobie szyłam.

Jesteś pierwszą osobą, dla której uszyłam gorset na zamówienie. Byłam bardzo szczęśliwa, że mogę z kimś na temat gorsetów porozmawiać. No i uszyć dla kogoś gorsecik. Gdyby nie Ty może nie zaczęłabym szyć gorsetów dla innych.

Bycie Twoją pierwszą klientką, to dla mnie wielki zaszczyt. Nigdy nie sprzedam tego gorsetu. Zawsze będzie zajmował szczególne miejsce w mojej kolekcji. Jest jednym z moich ulubionych i darzę go wielkim sentymentem. Możecie zobaczyć go tutaj:



Photo & model: Sit Zone Art Headpiece: Turquoise Batcave Clothing
Corset: Lady ardzesz corset Skirt: Koseatra


Powiedz nam proszę, co oznacza Twój pseudonim Lady Ardzesz?

Pseudonim Lady Ardzesz - a raczej Ardżesz, wziął się od słynnej Rumuńskiej rzeki Ardżesz i jeszcze słynniejszego filmu "Dracula" - uwielbiam go.
Cytat z filmu pt. ''Dracula'':
- A co z księżniczką?- Princess?- Zawsze jest księżniczka. Z falującymi, białymi szatami. Jej twarz... Jej twarz... to rzeka. Księżniczka... jest rzeką pełną łez smutku i cierpień złamanego serca.- Była księżniczka. Elisabeta. Najbardziej promienna kobieta we wszystkich imperiach świata... Ludzka podłość zabrała ją księciu. Rzuciła się w nurty rzeki, o której mówiłaś. W moim rodzimym języku, nazywa się ona Ardżesz. Rzeka Księżniczka.

Model, make-up, and corset: Avant Garde Model Skirt: Lady ardzesz corset
Photo: Quality Pixels Photography (Marcin & Sylwia Ciesielski)

Jak nauczyłaś się szyć gorsety i jak wspominasz początki?


Pierwszy szablon gorsetu uczyłam się robić w szkole. Nie było gotowców i wszystko robiło się od podstaw. To była najcudowniejsza lekcja w moim życiu. Swój pierwszy gorset uszyłam 13 lat temu. Był to czarny satynowy underbust. Gorset nie posiadał busku ani fiszbin spiralnych - o takich rzeczach można było tylko pomarzyć. Zamiast busku miał haftki, a fiszbiny były plastikowe. Byłam bardzo szczęśliwa, że go posiadam. Mam go do dzisiaj.

Gdzie kupujesz materiały potrzebne do stworzenia gorsetu np. busk?


Kupuję na venacavadesign.co.uk, Ewentualnie na ebay.pl, a resztę kupuję w hurtowniach lub na Allegro.



Model: Gingerface Model Make-up & hair: Eszter Hercsik, Ety Make Up
Corset: Lady ardzesz corset Photo: Quality Pixels Photography (Marcin & Sylwia Ciesielski)

A jakie gorsety lubisz najbardziej? Czy masz jakiś jeden najukochańszy?


Najbardziej lubię gorsety typu underbust - cudownie optycznie powiększają biust. Mam jeden ukochany gorsecik do tight lacingu - underbust czarny. Gdybym miała wybrać jeden gorset ze wszystkich, które uszyłam nie umiałabym wybrać.

Ile czasu potrzeba na uszycie gorsetu np. klasycznego underbustu?


Zależy ile masz czasu. Można szyć miesiąc jak i 2 dni. Jak się zacznie szyć, to się nie chce przestać. Mi to zajmuje około 4 dni.




model: Karolina Maria Piękoś fot, styl: Agnieszka Frustra Młynarczyk - Frustra Fotographie
Corset: Lady ardzesz corset

Od czego zależy cena gorsetu?


Overbusty są droższe niż underbusty, bo więcej czasu im poświęcam. Cena zależy także od dodatków i ile pracy muszę włożyć, aby je wszyć lub uszyć. Cena także zależy od ceny materiału. Jeśli klientka daje mi swój, to gorset oczywiście jest tańszy. Wliczam wszystko, co potrzebne w gorsecie: busk, fiszbiny, materiał, drelich, podszewka, oczka itd.

Skąd czerpiesz pozytywną energię i motywację do pracy? Gdzie szukasz inspiracji?

Motywacją może być wszystko. Wizję przyszłych gorsetów mogę zobaczyć wszędzie - patrząc na kwiaty, czy jakiś materiał lub ludzi. Zawsze każdy swój pomysł rysuję, aby nie zapomnieć tego, co przyszło mi do głowy.

Pozytywną energię czerpię od rodziny, przyjaciół, ludzi, których poznaję i których już znam. Kocham to, co robię - to dodaje mi sił i energii.


Photo: Aneta Pawska - Enchanted Stories Model: Lady Ophelia
fot, styl: Agnieszka Frustra Młynarczyk - Frustra Fotographie gorset: Lady Ardzesz corset

Czy szyjesz kreacje dla Twojej córki? Co ostatnio jej wyczarowałaś? 

O tak, szyję! Ostatnio płaszczyk z jeansu, rozkloszowany, Eleonora chciała mieć taki sam płaszczyk jak mama, więc musiałam jej uszyć.

Uwielbiam szyć dla mojej córki, a już zwłaszcza szyć z córką. Kiedyś szyjąc córce spódniczkę z tiulu, córcia przyszła do mnie i pokazała mi swoją spódniczkę - śliczną, różową, którą uszyła dla lalki. Przez chwilę zastanawiałam się, z jakiego materiału uszyła tą spódniczkę. Poszłam do jej pokoju, aby znaleźć ten materiał. Wchodzę, patrzę i już widzę - to była nowa firanka! Śmiałam się bardzo długo razem z córką.

A czy Eleonorce też podobają się gorsety?

Kiedyś, gdy szyłam mały gorsecik, moja córka przyszła do mnie i zapytała, czy może go pożyczyć. Spytałam - po co? Córka stwierdziła, że na jej lalkę na pewno będzie dobry. Eleonorka postrzega gorsety, jako element ubioru dla lalek.


model: Karolina Maria Piękoś fot, styl: Agnieszka Frustra Młynarczyk - Frustra Fotographie

Masz dwa psy rasy husky - Riko i Gaję. Jak znalazły się w Waszym domu?

Riko husky był prezentem rocznicowym i zmienił całkowicie życie mojego męża. Dzięki niemu mój mąż zaczął wychodzić z domu, poznał mnóstwo ludzi i przyjaciół. Dziś w Grodzisku chyba nie ma osoby, która by nie znała, bądź nie kojarzyła mojego męża.

Gaja malamut została adoptowana ze schroniska. To najcudowniejszy piesek pod słońcem -
żywa maskotka. Tylko głaskać i karmić. Pieski cieszą się najbardziej oczywiście, jako rasa pracująca, gdy idą na spacer - bardzo długi spacer z moim mężem. Uwielbiają z nim spacerować.



Model: Madame Dentelle Photo: Kamila Solarz Fotografia Make up & hair: i MAKE-UP my mind by Izabela Kolanowska Corset's designer: Lady ardzesz corset 

Niewątpliwie gorsety są Twoją wielką pasją, a czy masz może jeszcze jakieś hobby? Jak lubisz spędzać wolny czas?

Mam totalnego bzika na punkcie ery Wiktoriańskiej. Zwłaszcza mody jak i obyczajów. Książki, filmy, blogi o tej tematyce potrafią mnie pochłonąć na wiele godzin. Potrafię godzinami o tym gadać i dręczyć innych.

Kiedyś bardzo dużo rysowałam i projektowałam.  Chciałabym tą tematykę pogłębić, uczyć się dalej o rysowaniu - nie tylko pod względem projektu, ale i zwykłych rzeczy.

Uwielbiam puzzle. Choć dla niektórych jest to nudne zajęcie, ja lubię sobie usiąść i układać - zwłaszcza zimą.


Bogusia Skrzypczak Photography Model: Natalia & Paulina
Wizaż: Hania Piotrowska Corset: Lady Ardzesz corset

Haftowanie - na razie jestem na etapie uczenia się różnych technik. Jestem pod wrażeniem, jak niektórzy pięknie haftują - zwłaszcza haft wstążeczkowy czy przestrzenny. Patrząc na moje hafty, wiem, że jeszcze daleka droga przede mną.

Ostatnio mam strasznego bzika na punkcie sportu - zwłaszcza siłowego jak i Pole dance. Nigdy nie byłam zbyt wysportowana. Zmieniło się to, gdy dowiedziałam się, że choruję na tarczycę. Wtedy postanowiłam zmienić swoje życie i od roku ćwiczę regularnie.  Dzięki temu odstresowuję się, mam lepszą kondycję, no i wymiarowo się zmieniłam. Również bardzo wciągnęła mnie tematyka zdrowego odżywiania. Ogromnie polecam książki Beaty Pawlikowskiej.

Jak spędzam wolny czas? Z rodziną. Rodzina jest dla mnie najważniejsza. Kocham nasze wspólne seanse filmowe z goframi, nasze wspólne wycieczki i zwykłe rozmowy czy wspólny obiad...


Photo: Madame Dentelle Model: Silverrr Make up: Marta Buchholz
Crown: Jolanta Orzełek - szydełko i haft Corset: Lady ardzesz corset


Na Twojej stronie na Facebooku masz folder "wypożyczalnia". Na jakiej zasadzie można wypożyczyć te gorsety?


Wystarczy napisać do mnie i tyle. Wszystko ustalam z daną osobą.

Jakie masz plany na najbliższą przyszłość? Nad czym obecnie pracujesz? 

Mnóstwo planów i zbyt mało czasu. Na pewno dalej będę się rozwijać w szyciu gorsetów. Dziś z pewnością szyję inaczej niż rok czy dwa lata temu. Mam mnóstwo pomysłów i ciągle dochodzą nowe. A nad czym obecnie pracuję - nad suknią w stylu Wiktoriańskim i ciiii  - nic więcej nie napiszę :)

A na koniec może motto życiowe?

Nigdy się nie poddawaj.

Bardzo dziękuję za udzielenie odpowiedzi i poświęcony czas oraz tyle serdeczności zawsze, gdy rozmawiamy. Cieszę się, że mogłam oglądać przez te pięć lat Twój gorseciarski rozwój, stale zamawiając u Ciebie gorsety. Każdy jest dla mnie wyjątkowy. 

W Twojej pracowni ciągle tworzysz cuda i masz wspaniałe pomysły. Życzę Ci, aby Twoja gorsetowa pasja, a także inne nigdy nie słabły. Już nie mogę doczekać się Twoich kolejnych dzieł!


Fot: Aneta Pawska - Enchanted Stories Model: Lizzy Cure
Corset: Lady Ardzesz corset

Lady Ardzesz nie zajmuje się wyłącznie szyciem gorsetów pod wymiar. 
Można u niej zamówić również inne samodzielnie zaprojektowane elementy ubioru, 
które dopełnią kreacje z gorsetem.


Mój drugi gorset, który pięć lat temu zamówiłam u Sylwii:


Stylizacja z gorsetem i spódnicą z trenem, którą wykonała według mojego projektu:


Gorsety próbne uszyte przez Lady Ardzesz:








Zapraszam do oglądania wykonanych przez Lady Ardzesz gorsetów na jej facebookowej stronie oraz odwiedzenia Instagrama Sylwii, na którym dzieli się m.in. zdjęciami swoich gorsetowych stylizacji.

You Might Also Like

1 komentarze » • • •

  1. Very interesting interview. I'm glad that you opened for readers the door of designer studio. I was always curious about the magic of corsets creation.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

DOŁĄCZ DO GRUPY DIORELLA ATELIER

Like me on Facebook

Subscribe