W gorsecie na studniówkę! Eleganckie sukienki maxi 2022, Stylizacje z gorsetem

10.1.18

Przed nami karnawał, a wraz z nim oczywiście studniówki. Karnawał, to okres pomiędzy świętem Trzech Króli a Środą Popielcową. To właśnie czas, kiedy odbywają się - w przybliżeniu około 100 dni przed maturą, studniówki, czyli bale przedmaturalne.

W związku z tym wybrałam najpiękniejsze suknie wieczorowe i zebrałam je dla Was w tym poście. O sukienkach na studniówkę pisałam też tutaj:  NA STUDNIÓWKĘ W GORSECIE? SUKIENKI DO GORSETU, STYLIZACJE NA STUDNIÓWKĘ

Proponowałam wtedy stylizacje z gorsetami inspirowane latami 50., które utrzymałam w eleganckim wydaniu stylu romantycznego. Pojawiły się tam sukienki o długości do kolana, a teraz skupię się na długości maxi, czyli powszechnie przyjętym, obowiązkowym wyróżniku damskich kreacji wieczorowych.



Czy mogę założyć gorset  na studniówkę?

Czemu nie? Ja jednak na pierwszym miejscu stawiam wygodę i nie jestem entuzjastą tego pomysłu, ponieważ - nie oszukujmy się, siedzenie przez parę godzin w wymuszającym prostą postawę gorsecie, jest niewygodne i zaczyna po prostu boleć kręgosłup, który jest usztywniony. Co więcej nie zjemy tyle ile normalnie, więc potrawy ze szwedzkiego stołu będą jedynie na skosztowanie. Ponadto podczas noszenia gorsetu nie polecam picia napojów gazowanych np. szampana.

Pomimo tego wiele gorseciar zdecydowało się na założenie gorsetu na studniówkę i z tego, co czytałam, były zadowolone. Aby czuć się komfortowo w gorsecie przez cały wieczór, musi być on oczywiście dobrze dobrany do sylwetki i trzeba nosić go dużo wcześniej przez naprawdę dłuższy okres czasu żeby ciało się przyzwyczaiło. 




Dołącz do grupy Diorella atelier💃🏻 gdzie sprzedaję perełki z mojej szafy. 

Jeżeli uwielbiasz eleganckie sukienki w stylu vintage glamour to miejsce dla Ciebie! 

Tutaj znajdziesz ponadczasowe kreacje podkreślające kobiece piękno🍸💄



Eleganckie sukienki maxi na studniówkę 2022

Suknie zebrane w poście ułożyłam kolorystycznie. Kliknięcie na zdjęcie przenosi do sklepu. Przedział cenowy jest bardzo zróżnicowany od około 200 do 2 000 zł. Zaproponowane stylizacje są inspiracjami - nie trzeba kupować tych konkretnych rzeczy. 

Bardzo ważny w wyborze sukni jest dobór odpowiedniego do danej sylwetki kroju. Więcej w tym temacie napisałam tutaj: SUKIENKI DO GORSETÓW INSPIROWANE STYLEM DOLCE&GABBANA  DLA 5 TYPÓW SYLWETEK



Moje rady:
  • Optymalnym rozwiązaniem według mnie może być wybranie sukni, na którą możemy założyć gorset, a w razie potrzeby go zdjąć - takie właśnie przygotowałam stylizacje.
  • Jeśli decydujesz się założyć gorset na studniówkę, regularnie przyzwyczajaj ciało do jego wyprofilowania.



Gorset pod czy na sukienkę?

Jeżeli chcesz założyć gorset pod suknię, konieczne są wcześniejsze przymiarki i dopasowanie sukni do kształtu modelowania gorsetu. Czasami, gdy kreacja jest z bardzo elastycznego materiału może samoistnie zadowalająco się ułożyć. Sam gorset najlepiej, aby był uszyty na zamówienie u profesjonalnej gorseciarki, specjalnie z przeznaczeniem pod ubranie. Taki gorset nie posiada np. zapięcia z przodu (busk), które powodowałoby marszczenie materiału w centralnej części kreacji. Widziałam jednak stylizacje ze zwykłym gorsetem pod ubraniem, w których busk nie był aż tak widoczny.

Druga możliwość to potraktowanie gorsetu, jako zewnętrzny element ubioru. Jest to mniej skomplikowane niż w pierwszym przypadku, ale gorset również musi być idealnie dopasowany do sylwetki. 



Stylizacja 1.


Suknia - kliknij zdjęcie powyżej stylizacji

Nawet zwyczajna sukienka może stanowić bazę dla naprawdę zjawiskowej kreacji. Jasną, pastelową, zwiewną sukienkę o klasycznym kroju (na pewno znajdziecie podobne w sklepach) celowo zderzyłam z czarnym gorsetem typu underbust, który posiada większość gorseciar. Aby to połączenie było bardziej uzasadnione, nawiązałam do koloru gorsetu dodatkami. Według mnie zwłaszcza akcesoria i małe detale nadają stylizacjom wieczorowego charakteru oraz podnoszą poziom formalności tej zwykłej sukienki tworząc elegancką kreacje.

Podobne eksperymenty z ciemnym gorsetem i jasną sukienką można by przeprowadzić na poniższych modelach, lecz w wielu przypadkach lepiej założyć gorset po prostu pod sukienkę.



Stylizacja 2.


Suknia - kliknij zdjęcie powyżej stylizacji

Ta suknia po prostu prosi się o podkreślenie talii. Krój świetnie eksponuje wcięcie w talii, a odsłaniający ramiona dekolt dodatkowo optycznie ją wyszczupla. Gorset dobrze prezentowałby się założony na, jak również pod sukienkę. Róż i odcienie szarości, to obecnie nadal bardzo modne połączenie. Blasku doda srebrna kolia z cyrkoniami i stylizacja godna operowej divy gotowa.








Stylizacja 3.


Suknia - kliknij zdjęcie powyżej stylizacji

Czerwień jest bardzo chętnie wybieranym kolorem sukni wieczorowych. Na pewno nikt nie przeszedłby obojętnie koło takiej kreacji. To niesamowicie zjawiskowa stylizacja dla odważnej królowej balu. Krój z dodatkowym materiałem nachodzącym na boki jest ogromnie popularny na wybiegach Haute couture. Nierzadko jest to część osobna i można ją odpiąć.








Stylizacja 4.


Suknia - kliknij zdjęcie powyżej stylizacji

Stylizacja nr 5 to propozycja założenia czarnego gorsetu typu underbust do granatowej sukni. Znacznie lepiej wyglądałby tutaj matowy np. klasyczny underbust mat z Papercats, nie satynowy. Wiem, że wiele osób właśnie taki mat posiada. Nawet nieozdobiony żadnymi aplikacjami, gładki underbust może być częścią znakomitej, wieczorowej kreacji. Odpowiednie dodatki to klucz do sukcesu.







Stylizacja 5.


Suknia - kliknij zdjęcie powyżej stylizacji

Połączenie na zasadzie kontrastu zawsze przyciąga wzrok. Ponadczasowa czerń oraz klasyczna czerwień to propozycja dla pewnych siebie i eleganckich kobiet.






Stylizacja 6.


Suknia - kliknij zdjęcie powyżej stylizacji

To stylizacja z nutą luksusu i czaru glamour. Szczególnie podoba mi się ten typ sukni. Krój syreny składa się z dopasowanej góry i spódnicy, która rozszerza się w okolicy ud, tworząc rozkloszowany dół (często wydłużony o tren). Rozszerzenie nie powinno zaczynać się zbyt nisko - najkorzystniej około 10-15 centymetrów poniżej najszerszego miejsca bioder (proporcje muszą być zachowane, bo w sukni trzeba również się poruszać). Dobrze dopasowany gorset w takiej sukni pięknie podkreśli talię i biodra, dzięki czemu zyskamy idealne proporcje klepsydry. 







Stylizacja 7.


Gorsety typu overbust wspaniale wyglądają w zestawieniu ze spódnicami do ziemi. Wyjątkowej elegancji i szyku dodadzą długie rękawiczki lub futrzana etola czy bolerko, które w razie potrzeby nieco ogrzeje i zakryje ramiona.

Przy okazji chciałam wspomnieć, że zdecydowałam się wystawić na sprzedaż unikatową spódnicę z ogromnym trenem uszytą na moje zamówienie przez znaną gorseciarkę Lady Ardzesz. Można zobaczyć ją tutaj. Jest przepięknie wykończona aplikacjami sprowadzanymi z USA, a krawędzie na całym obwodzie obszyto gipiurą z czarnymi perłami. Posiada możliwość podwiązania trenu wstążkami. Cena 500 zł z wysyłką. W razie pytań proszę o kontakt :)




Jak już kiedyś wspominałam - pamiętajmy, że sam ubiór nie zrobi z nas dam. Liczą się dobre maniery i zachowanie z klasą. Strój to tylko jeden z elementów, o który warto zadbać. Studniówka, to okazja, by udowodnić, że piękna kreacja idzie w parze z nienagannym zachowaniem. Udanej zabawy! :)


Wybieracie się lub byłyście na studniówce w gorsecie?


Dołącz do grupy Diorella atelier💃🏻 gdzie sprzedaję perełki z mojej szafy. 

Jeżeli uwielbiasz eleganckie sukienki w stylu vintage glamour to miejsce dla Ciebie! 

Tutaj znajdziesz ponadczasowe kreacje podkreślające kobiece piękno🍸💄

You Might Also Like

3 komentarze » • • •

  1. Ja spędziłam prawie całą swoją studniówkę w gorsecie i było mi bardzo wygodnie, od początku nie zasznurowałam gorsetu do końca i zostawiłam troszke miejsca na jedzenie. Bawiłam sie w nim do ok 2 w nocy, a później zdjełam i przebrałam sukienkę na krótszą (ta wczesniejsza była do kostek).
    Bardzo mi sie podoba, że dałaś tutaj tyle propozycji kolorystycznych studniówkowych stylizacji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł z tym nie dosznurowaniem :) Dziękuję Ci za miłe słowo i podzielenie się swoim doświadczeniem :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Na studniówkę musi być sukienka w której bedzie się dobrze tańczyć, niektóre wydają mi się za długi

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

DOŁĄCZ DO GRUPY DIORELLA ATELIER

Like me on Facebook

Subscribe