Złota polska jesień - spódnica z koła mojego wykonania

18.11.18



Do projektowania ubioru inspiruje mnie zwłaszcza natura i zmieniające się pory roku.🍁 Uwielbiam jesienne barwy oraz złote liście. Aby wpasować się w zachwycający mnie jesienny krajobraz spontanicznie zaprojektowałam, a następnie uszyłam klasyczną spódnicę z pełnego koła wykorzystując materiał w kratkę leżący u mnie już od paru lat. 




Szczerze mówiąc, większość rzeczy w kratkę nie trafia w mój gust. Kojarzą mi się z kuchennymi ścierkami. Kratkowany wzór musi być dobrze wyważony i przemyślanie zastosowany. Prostym sposobem na sprawienie, aby kratka wyglądała bardziej atrakcyjnie jest obrócenie, aby wzór wychodził diagonalnie (po skosie), tak żeby linie nie były po prostu horyzontalne i wertykalne.



Do wykończenia krawędzi spódnicy zastosowałam moją ulubioną technikę polegającą na wszywaniu specjalnej, usztywniającej taśmy. Dzięki temu krawędzie ładnie układają się w falbany i wyglądają schludnie od wewnątrz. Dodałam jeszcze ozdobny, wiązany asymetrycznie pasek, aby spódnica nie wyglądała tak całkiem zwyczajnie. Całość dopasowałam do założonego pod ubranie gorsetu. Stylizacja nawiązuje do mody z lat 50. XX wieku.




Dołącz do grupy Diorella atelier💃🏻 gdzie sprzedaję perełki z mojej szafy. 

Jeżeli uwielbiasz eleganckie sukienki w stylu vintage glamour to miejsce dla Ciebie! 

Tutaj znajdziesz ponadczasowe kreacje podkreślające kobiece piękno🍸💄






           


 Cieszę się, że udało mi się zdążyć uchwycić chociaż trochę złotej, polskiej jesieni 🍂 W Parku Śląskim, gdzie miesiąc temu zrobiłam te zdjęcia, teraz na drzewach już niestety nie ma liści. Ale było naprawdę przepięknie!

You Might Also Like

20 komentarze » • • •

  1. Jaka cudna! Ja uwielbiam kratę i mam już jedną spódnicę w kratę samodzielnie uszytą za sobą, marzy mi się jeszcze taka w zieleniach, ale nie znalazłam do tej pory ładnego wełnianego materiału, który by odbrze wyglądał. Chyba pokuszę o znów o uszycie spódnicy z koła, uwielbiam ten krój, jest łatwy do uszycia i zawsze pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję własnoręcznego uszycia! :) Satysfakcja z takiej rzeczy jest o wiele większa niż z kupionej. Znalezienie odpowiedniego, ładnego materiału to też mój problem. W internecie mamy większy wybór, ale nigdy nie można być pewnym czy trafimy z odcieniem. Miałam tak kilka razy, że odcień całkowicie nie odpowiadał mi w rzeczywistości i wyglądał inaczej niż na ekranie. Więc problem materiału doskonale rozumiem :)

      Trzymam kciuki za Twoją planowaną spódnicę! Chętnie zobaczyłabym ją na Twoim blogu :D
      Bardzo dziękuję Ci za komentarz ;*

      Usuń
  2. Spódnica jest piękna. Nie tylko spódnica, lecz stylizacja ogółem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się spodobała :) Dziękuję za komentarz - dużo dla mnie znaczy! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Hej ;) Taki krój spódnicy jest moim marzeniem, wygląda cudnie ;)
    Nurtuje mnie pytanie jak nosić gorset pod ubraniem, żeby nie odstawał z tyłu, nie odznaczały się sznurki? Na Twoich zdjęciach wcale nie widać tego problemu, jak ci sie to udaje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) Jeśli masz dostęp do maszyny do szycia, to polecam spróbować uszyć samodzielnie - jest to bardzo łatwe, a efekt rozkloszowania niesamowity. Trudno znaleźć coś z pełnego koła w sklepach. Też uwielbiam ten krój :)

      A co do gorsetu pod ubraniem - nie stosowałam tutaj żadnej specjalnej techniki. Założyłam gorset zwyczajnie, a sznurki chowam zawsze zawijając je pod dolną krawędź gorsetu. W tej stylizacji akurat zawiązany w talii pasek ukrywa nierówności od sznurków :)

      Tutaj jest filmik ze sposobem na zawiązanie gorsetu pod ubraniem, aby tył był jak najbardziej gładki: https://www.youtube.com/watch?v=B4Y_V5L_wAw Trudno jednak byłoby zrobić to samodzielnie. Można też spróbować przesznurować gorset i zamiast w talii zawiązać go na samym dole.

      Gdybyś miała jeszcze jakieś pytania, to pisz śmiało :)

      Dziękuję za komentarz ;*

      Usuń
  4. o Matusiu droga, ta stylizacja dosłownei zaparła mi dech w piersiach, Przecudna, naprawdę przecudowna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie mi miło! :) Bardzo dziękuję za komentarz - Twoje słowa dają mi dużo motywacji do dalszego prowadzenia bloga. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Piękne są te zdjęcia i spódnica i kolory i wszystko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :) Miło mi, że tak aktywnie śledzisz bloga :D Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  6. Wyszło super :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mega elegancko, a jednak nie nudno, dla mnie bomba *_* Ten efekt rozpostartej "kopuły" jest kwestią gorsetu i układania się na nim spódnicy czy materialu?

    OdpowiedzUsuń
  8. Boże, chyba sie zakochałam *.* cudowna jest ta stylizacja!

    OdpowiedzUsuń
  9. Woow, jestem pod wielkim wrażeniem. Mega sesja - ma swój unikalny klimat. Serdecznie pozdrawiam kochana :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję :) Ogromnie mi miło! Również pozdrawiam serdecznie ;*

      Usuń
  10. Piękna spódnica!
    Moze mogłabyś zrobić specjalny wpis o halkach? Pamiętam, że już parę razy oczarowaly mnie Twoje prace pod względem kształtu spódnic <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowo i fajny pomysł :) Stale eksperymentuję w tym temacie i czuję, że jeszcze muszę dowiedzieć się więcej. Niewykluczone, że w przyszłości zrobię taki post :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

DOŁĄCZ DO GRUPY DIORELLA ATELIER

Like me on Facebook

Subscribe