Gorseciarki, które wato obserwować: Muarta

18.9.18

 gorset: Muarta |  modelka: Silverrr | foto: Aneta Pawska - Enchanted Stories 

Do grona gorseciarek, które warto obserwować na pewno zalicza się zdolna Marta tworząca pod nazwą Muarta unikatowe i niespotykane kreacje ze skóry. Sama opracowała nowe techniki pracy z tym niełatwym w obróbce materiałem. Jej celem było stworzenie prawdziwych gorsetów modelujących, co niewątpliwie osiągnęła. Poznajcie jej historię i nietuzinkową osobowość. Dużo ciekawostek w wywiadzie! Koniecznie przeczytajcie :)


gorset: Muarta | foto: Aneta Pawska - Enchanted Stories | sukienka: Steampunk & Fantasy

Imię: Marta   
Miasto: Gdańsk (kocham i jestem co drugi miesiąc) /
 Łąka Prudnicka (wiocha w opolskim, na której mieszkam ;) )
Facebook: Muarta

Od jak dawna interesujesz się gorsetami i co skłoniło Cię do tego, aby zacząć je szyć?

Gorsetami interesuje się od ok 6 lat. Pierwsze wrażenie zrobił na mnie skórzany gorset z firmy Faun Forge, dla której pracowałam i współtworzyłam. Zaczęłam zastanawiać się nad jego konstrukcją i rozważać czy da się zrobić go wygodniejszym. Był dość, „tubowaty” i albo luźno zawiązany służył jako pas/element zbroi albo mocno ściągnięty trochę modelował, ale obcierał biodra. Wtedy pomyślałam, że zrobię to porządnie.


  
strój: Muarta | modelka: Rosaria | sowa: Zbyszek A.KUKU | makijaż: Agata Kublin Alterlook | foto: Katarzyna Mikołajczak Photography

Jak nauczyłaś się szyć gorsety ze skóry? 

Zaczynałam od szukania wykrojów, tutoriali i grup wsparcia i tak trafiłam na grupę „Gorseciary” na Facebooku, która dała mi dużo wskazówek i inspiracji. Jednak przez kilka lat borykałam się z problemem, że wszystkie te rady i instrukcje dotyczą gorsetów materiałowych na fiszbinach, a ja chce stworzyć gorset skórzany z grubej skóry ok 4 mm. Czułam się jak pionier w danej dziedzinie znajdując na całym świecie tylko nieliczne przykłady skórzanych gorsetów nie koniecznie modelujących i spełniających wysokie wymagania, które sobie postawiłam. 

gorset i skórzane dodatki: Muarta | spódniczka i skrzydła: Steampunk & Fantasy | pomysł i makijaż : Blood Betty | foto: Aneta Pawska - Enchanted Stories | modelka: Magda Grzelak

Kupiłam gorsety od Rebel Madness i szyte na wymiar od Corsetry & Romance w celu porównań wykrojów i ocenienia komfortu noszenia. Po za tym „trening czyni mistrza”. Zrobiłam bardzo dużo próbnych gorsetów. Metodą prób i błędów i eksperymentując z wykrojami, a także technikami składania poszczególnych folg poprzez szycie lub nitowanie. 

Z kilku jestem bardzo zadowolona, ale myślę, że do ideału jeszcze kiedyś dojdę. Potrafię już rozróżniać sylwetki kobiet i dopasowywać indywidualnie kroje, to ułatwia pracę. Nie lubię gorsetów „one size” czy S,M,L uniwersalny krój nie istnieje, można zrobić gorset pasujący na sporą grupę kobiet, ale nie na wszystkie. 


 
foto: Muarta Fotografia | modelka: Scarlet - Photomodel | strój: Steampunk & Fantasy

Jak opisałabyś swój styl?

Trudne pytanie. Może „krwawiące palce” hah niestety szycie ręczne wymaga poświęceń, grubej skóry nie zszyje żadna maszyna. Sporo ludzi mi mówi, że tworzę mrocznie i tajemniczo, może coś w tym jest. Ja w sumie sugerowałam się stylami steampunk, wojowniczkami fantasy i gotyckimi ornamentami. 

gorset: Muarta | modelka: Silverrr | foto: Aneta Pawska - Enchanted Stories 

Czy masz może jeszcze jakieś hobby lub pasje poza gorsetami? 

Muarta Fotografia :) To moja miłość, która postępuje w zaskakującym tempie, przez nią trochę zaniedbałam gorsety. Ale to silniejsze ode mnie. Jestem perfekcjonistką i zawsze dążę do ideałów, ogólnie we wszystkim, co robię jestem bardzo krytyczna wobec siebie. Więc dużo czasu spędzam na studiowaniu tutoriali, prac innych twórców, testowaniu sprzętu i efektów świetlnych. W trakcie sesji czuje, że żyję i mogę poszaleć artystycznie. 

 
foto: Muarta Fotografia |  modelka: Scarlet - Photomodel| strój: Steampunk & Fantasy
gorset i skórzane dodatki: Muarta  | modelka: Savra | spódniczka: Steampunk & Fantasy | makijaż: Blood Betty | foto: Anna Herbu Dąbrowa

A jak lubisz spędzać wolny czas? 

Różnego rodzaju sporty ekstremalne, często próbuję nowych rzeczy jak tylko finanse i czas pozwalają. Jestem nurkiem (schodziłam na głębokości do 50 metrów pod wodą), uwielbiam spływy kajakowe, jeżdżę na snowboardzie i rolkach. Brałam udział w zawodach off roadowych jeepem, a ostatnio zaczęłam naukę jazdy na crossie. Po za tym sporo jednorazowych przygód z innymi sportami. Marzy mi się też skok z spadochronem, ale to jeszcze przede mną.

foto: Muarta Fotografia | modelka: Patrycja Dziwalska | koń: Merlin, Sklep Jeździecki "KOPYTKOWO" | strój: Steampunk & Fantasy

Czy masz może motto życiowe? 

„Co nas nie zabije, to nas wzmocni.” ~ Fryderyk Nietzsche

Jakie masz najbliższe plany gorseciarskie?

Planuję swój pierwszy cosplay i wybrałam Wonder Woman (ale zrobię lepsze taliowanie gorsetu niż w filmie) razem z moją mamą, która będzie Hipolitą <3 (z Wonder Woman), mamy nadzieję wyrobić się przed Pyrkonem. Pochwalę się moją mamą, która prowadzi fanpage Steampunk&Fantasy i wspaniale rozwija się krawiecko, pomagając mi przy wielu stylizacjach i dając piękne tło w postaci sukienek do moich gorsetów. 

Dziękuję za udzielenie tak interesującego wywiadu :) Twoje prace są przepiękne! Uczta dla oczu. A Twoja mama to prawdziwy skarb. Czekam z niecierpliwością na Wasz cosplay!

foto: Muarta Fotografia | modelka: Thinloth | fryzura i makijaż: Ładne na oko | strój: Steampunk & Fantasy

foto: Muarta Fotografia | gorset i skórzane dodatki: Muarta | modelka i makijaż: BLUE ASTRID | fryzura: Ładne na oko | sukienka: Steampunk & Fantasy

 
foto: Muarta Fotografia | modelka: Scarlet - Photomodel | strój: Steampunk & Fantasy
gorset i kolia: Muarta | sukienka: Steampunk & Fantasy | modelka i makijaż: Blood Betty | foto: Aneta Pawska - Enchanted Stories
foto: Muarta Fotografia | gorset i skórzane dodatki: Muarta | modelka i makijaż: BLUE ASTRID | włosy: Ładne na oko | sukienka: Steampunk & Fantasy 


foto: Muarta Fotografia | gorset i skórzane dodatki: Muarta | modelka i makijaż: BLUE ASTRID | włosy: Ładne na oko | sukienka: Steampunk & Fantasy 

foto: Muarta Fotografia | strój: Steampunk & Fantasy | modelka i makijaż: ASTATHRE
foto: Muarta Fotografia | gorset: Muarta | modelka: Gosia Małek

        
gorset: Muarta | sukienka: Steampunk & Fantasy | modelka: Kinga Stefania Petrus

gorset: Muarta | spódnica: Steampunk & Fantasy

foto: Muarta Fotografia | modelka: Witchy Princess | strój: Steampunk & Fantasy

gorset: Muarta | sukienka: Steampunk & Fantasy | makijaż: Blood Betty | modelka: Ania Czachor | foto: Aneta Pawska - Enchanted Stories


gorset i skórzane dodatki: Muarta | spódniczka i skrzydła: Steampunk & Fantasy | pomysł i makijaż : Blood Betty | foto: Aneta Pawska - Enchanted Stories | modelka: Magda Grzelak

gorset i skórzane dodatki: Muarta | spódniczka i skrzydła: Steampunk & Fantasy | pomysł i makijaż : Blood Betty | foto: Aneta Pawska - Enchanted Stories | modelka: Magda Grzelak

gorset i skórzane dodatki: Muarta  | modelka: Savra | spódniczka: Steampunk & Fantasy | makijaż: Blood Betty

You Might Also Like

1 komentarze » • • •

  1. Dobry wieczór Muarta. O piękna Pani pięknie Pani wygląda na zdjęciach w gorsetach i w większości wszystkich stylizacji.
    Po obejrzeniu kolejnych zdjęć Pani Muarto, ale również zdjęć w necie innych kobiet używających gorsetów jako elementu codziennego ubioru umacnia mnie to w przekonaniu, że dobrze dopasowany gorset do ciała kobiety potrafi pokazać perfekcyjnie to faktyczne piękno kształtu kobiecego ciała.
    Napiszę to jako męski fascynat gorsetów, że jest coś naprawdę magicznego w gorsetach, że wyzwala u nie których mężczyzn min. u mnie troszkę i dreszczyku erotycznego.
    Może zabrzmiało to niezbyt ładnie w tych słowach co określiłem powyżej, ale tak uważam jako mężczyzna piękne ciało kobiety plus gorset wspaniale się uzupełniają. Pozdrowienia dla Pani Muarty

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

DOŁĄCZ DO GRUPY DIORELLA ATELIER

Like me on Facebook

Subscribe