Słynne gorsetowe marki zagraniczne - What Katie Did

22.11.17


Każda prawdziwa miłośniczka gorsetów na pewno już zna tę markę. Mowa o WKD. Dzisiaj w serii pt. "słynne gorsetowe marki zagraniczne" przedstawiam Wam rozpoznawalną na całym świecie firmę What Katie Did. Chociaż ceny zagranicznych sklepów z gorsetami niestety nie są dla nas przystępne, warto znać światowe marki, a ładne zdjęcia gorsetów zawsze jest miło pooglądać.
Siedziba: Londyn, Wielka Brytania
Założycielka: Katie Halford
Rok Założenia: 1999




Firma What Katie Did została założona w 1999 roku przez Katie Thomas i dzisiaj jest wiodącą na świecie marką z vintage bielizną. Ich retro wyroby są inspirowane modelami z lat 40-tych i 50-tych, a wykroje są często zaadaptowane z oryginalnych projektów z tamtych lat.

Flagowy butik What Katie Did znajduje się na słynnej ulicy Portobello w Londynie (26 Portobello Green, 281 Portobello Road). Rok temu miałam przyjemność zajrzeć tam osobiście i poprzymierzać gorsety. Moją relację można znaleźć tutaj: WIZYTA W LONDYŃSKIM BUTIKU WHAT KATIE DID I PRZYMIERZANIE GORSETÓW




Katie Thomas jest ekspertką w dziedzinie bielizny z lat 40-tych i 50-tych. Została kiedyś poproszona przez NBC i ITN news o potwierdzenie autentyczności bielizny, którą posiadała Marilyn Monroe. Przeprowadzano z nią również wywiady dla The Times i The Daily Telegraph o gorsetach oraz trenowaniu talii. 

Wywiad z założycielką sklepu o prowadzeniu własnego biznesu możecie znaleźć tutaj: Inspirational Women: Katie Halford (What Katie Did).





 

Marka What Katie Did zaopatruje w bieliznę studia filmowe, a także London Royal Opera House i London Royal Ballet, aby stworzyć autentyczne retro sylwetki.

Firma dostarczała gorsety oraz bieliznę dla wielu znanych filmów jak np. The Dressmaker (gorset dla Kate Winslet), The Butler (bielizna na zamówienie dla  Oprah Winfrey), My Week With Marilyn (biustonosze typu bullet bra, corselettes, waist cinchers i nylony dla Michelle Williams), The Look of Love, The Girl With The Dragon Tattoo, X Men (Last Stand), The Nowhere Boy.



Foto: Tigz Rice - Photographer and Retoucher Model: Sam Elson


Foto: Tigz Rice - Photographer and Retoucher Model: Emmerald Barwise 




Wyroby WKD można było zobaczyć również w serialach telewizyjnych np. w Agent Carter, American Horror Story, The Secret Life of Marilyn Monroe, Dancing on the Edge, The Hour, The Bletchley Circle, Sherlock, Miss Marple, Casualty, Downtown Abbey Series 5 i The 1950s House.

Firma jest sławna zwłaszcza dzięki biustonoszowi bullet bra, który jest używany do filmów na całym świecie, aby nadać aktorkom odpowiedni kształt biustu z lat 50-tych. Jednakże bullet bra nie jest noszony tylko przez aktorki i można zobaczyć go również we współczesnych zestawieniach. Maitresse Bullet Bra nosiła np. Madonna podczas trasy koncertowej Rebel Heart Tour. Zakładały go też inne piosenkarki np. Rihanna, Katy Perry, Kylie Minogue, Jessie J, Lana Del Rey i Rita Ora.




Na stronie WKD znajduje się spory przewodnik o gorsetach poruszający nie tylko kwestię doboru pierwszego gorsetu, ale także jak dbać o gorset itd.

W ofercie sklepu znajdziemy gorsety typu underbust, waspie oraz overbust w rozmiarach od 18'' do 34'', które można zamówić w wybranym kolorze (czarnym, czerwonym, brzoskwiniowym, niebieskim, zielonym).







Model: Wilhelmina Af Fera 


 Model: Miss Sugar Rush


Model:  Curvecreation - Miss Osiria Rose

Żadna Vintage garderoba nie byłby kompletna bez pary pończoch ze szwem. WKD ma w ofercie autentyczne pończochy Fully Fashioned wykonane na zabytkowych maszynach, z kontrastującym szwem z tyłu i oczywiście szeroki wybór pasów do pończoch oraz innych dodatków.



Model:  Edith Emerald



Czy posiadacie coś od WKD w swojej gorsetowej kolekcji? 

Jaki model przygarnęłybyście najchętniej? 

Mnie najbardziej podobał się niestety już niedostępny model Vamp w kolorze jasnego błękitu.



You Might Also Like

6 komentarze » • • •

  1. Świetny post. :) Bardzo podoba mi się 'główna' sesja w poście. Piękny gorset skomponowany z resztą bielizny modelka i tłem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że spodobał Ci się post! :) Mnie także przypadła do gustu ta sesja.

      Dziękuję bardzo za komentarz i śledzenie bloga! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Bardzo cieszę się, że prowadzisz blog o gorsetach, znalazłam tutaj wiele przydatnych informacji :) Mam do Ciebie dwa małe pytanka:
    Co uważasz o gorsetach Rebel Madness? Osobiście mam naturalnie 61-63 cm w talii (zależy od sposobu mierzenia i stopnia najedzenia) i o ile gorset "underbust" 20 leży na mnie OK, to "underbust mini" 20 udaje mi się praktycznie bez wysiłku zasznurować do końca od góry do dołu, i jeszcze mam luz... :/
    Czy nosisz gorsety regularnie? I czy udało Ci się wymodelować talię gorsetem, czy też jej kształt jest taki jak przed przygodą z gorsetami, zmienia się tylko na czas noszenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie dziękuję za docenienie mojej pracy i tak miłe słowa! To dla mnie spora i potrzebna dawka motywacji do dalszego prowadzenia bloga :) Dzięki ;*

      Pytanie nr 1.
      Gorsety Rebel Madness bardzo lubię i uważam, że są świetnej jakości. A co do dopasowania, to wykroje są różne w kolejnych kolekcjach. Mam np. Underbust Striped z całkowicie pierwszej serii oraz z późniejszej serii Underbust Majestic Sky, który jest inaczej wyprofilowany, a Underbust mini Deep Ocean z nowszej kolekcji również zupełnie inaczej modeluje sylwetkę.

      Myślę, że zamiana wykrojów przez RM ma plusy i minusy (nie można być całkowicie pewnym czy będzie odpowiedni), ale według mnie zdecydowanie przeważają plusy, bo kobiece sylwetki są różnorodne, a zmiana wykroju sprawia, że więcej osób może znaleźć odpowiedni dla siebie gorset. Niektóre osoby wolą starsze wykroje, a inne uwielbiają te nowe.

      Mogę poradzić jedynie wymianę na mniejszy rozmiar: 18'', ja właśnie taki kupiłam i leży dobrze - mam te same wymiary talii :)

      Pytanie nr 2.
      Nie noszę regularnie gorsetów. Okazjonalnie : ) Sporadyczne zakładanie gorsetów nie powoduje żadnych zmian w obrębie talii. Redukcja występuje tylko podczas noszenia gorsetu i kilka minut po jego zdjęciu. Czy kształt mojej talii jest dokładnie taki jak przed przygodą z gorsetami nie wiem, bo pierwszy gorset założyłam już 7 lat temu, a pewnie ciało zmieniło się naturalnie.

      Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, to pisz śmiało. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź ;)
      Na pewno będę tu zaglądać :)

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

DOŁĄCZ DO GRUPY DIORELLA ATELIER

Like me on Facebook

Subscribe