Ćwiczenia na talię i dla osób noszących gorsety

17.3.13


Częste i regularne noszenie gorsetów ma zarówno pozytywne jak i negatywne skutki

Ujmując jeden aspekt w skrócie: Gorset usztywnia mięśnie grzbietu i brzucha zwalniając je tym samym z pracy, co powoduje ich osłabienie.

Może dotyczyć to osób chodzących w gorsetach bardzo często np. przez cały dzień, przez parę miesięcy.



Osoby, które zakładają gorset okazjonalnie nie muszą się tym przejmować, ale zawsze warto zadbać o kręgosłup. Siedzący tryb życia i brak aktywności fizycznej może wywołać w przyszłości poważne choroby.


Dlatego mam dla Was filmik! Jest w języku rumuńskim i zawsze wyłączam dźwięk.
Proszę nie bać się kosmicznych strojów. Uważam, że ćwiczenia są naprawdę dobre i dla mnie działają.


Nie oglądaj filmiku. Oglądanie nic nie da. Wstań, odsuń krzesło i... unu, doi, trei!

Ćwiczenia na ''zgrabną talię i płaski brzuch'' proponowane przez trenera osobistego z Rozmów w toku można zobaczyć tutaj.

W części drugiej "występuję" tam ja.



Polecam również ćwiczenia z tego filmiku:



Ćwiczenia ogólnorozwojowe dostępne tu.

_______________________________________


Noszenie gorsetu a wypadnięcie dysku

Jeśli oglądaliście odcinek Rozmów w toku o gorsetach, słyszeliście, że skutki częstego noszenia gorsetów to wypadnięcie dysku, niedowład nóg itd.

Przeczytajcie co o tym sądzi Pani Doktor, od której dostałam kiedyś ten pomocny i wartościowy komentarz :
''(..) Jak najbardziej noszenie gorsetu może prowadzić do wypadnięcia dysku i paraliżu kończyn, ale no właśnie jest "ALE" gorset trzeba nosić, naprawdę praktycznie cały czas, tak jak napisałaś gorset utrzymuje, wymusza prostą postawę. Normalnie za to odpowiedzialne są mięśnie głównie proste grzbietu i mięśnie brzucha, kiedy cały czas jesteś w gorsecie mięśnie zostają jakby zwolnione z pracy, a co nieużywane, zaczyna zanikać ulega osłabieniu. To powoduje, ze dysk, który przez owe mięśnie jest utrzymywany w określonej pozycji, może ulec dyslokacji, co powoduje zmniejszenie światłą w kanale kręgowym, uciska na rdzeń kręgowy itd. Na tego typu problemy narażone są bardziej osoby "drobnej kości", których kanał kręgowy jest naturalnie niewielki, każde przesunięcie dysku może prowadzić do poważnych konsekwencji.''
 Magda

Niedawno dostałam jeszcze jeden cenny komentarz:
''(..) Co do wypadania dysku - mój ojciec to miał, ale nigdy nie chodził w gorsecie ;), więc nie jest to tylko przypadłość gorseciarek*. Ma teraz specjalny gorset ortopedyczny do pracy, ale z zastrzeżeniem, że czas jego noszenia jest ograniczony (zakłada go do niektórych prac albo gdy gorzej się czuje), nie może go nosić cały czas (chyba chodzi o osłabienie mięśni właśnie), dodatkowo musi wykonywać ćwiczenia.'' 

* zapewne chodziło o osoby chodzące w gorsecie, a gorseciarki to osoby, które szyją gorsety :) 

Dowiadujemy się więc, że dysk może wypaść teoretycznie każdemu. Polecam mój poprzedni post o ćwiczeniu dla zdrowia. Dokładniej o skutkach długotrwałego noszenia gorsetów będzie w którymś przyszłym poście.



      

Proszę nie robić tego w domu.


Czemu stoję na rękach w gorsecie? To jest mój sposób na pompki! Męskie pompki jak sama nazwa wskazuje... Więc to moja wersja.

A tak właściwie powód jest prosty - by zainteresować treścią posta. Stanie do góry nogami nie ma nic wspólnego z ćwiczeniami na talię, a ubrałam gorset tylko po to, by sprawdzić czy się tak da.

Nie ćwiczymy w gorsecie! Mięśnie, gdy pracują kurczą się i rozkurczają, tym samym zmieniając swoją objętość, a gorset przecież się nie rozciąga. Gorset usztywnia mięśnie i ćwiczenie w gorsecie mija się z celem, pomijają fakt, że jest to bardzo niewygodne.

You Might Also Like

25 komentarze » • • •

  1. Bardzo podoba mi się Twój blog, Piękności. Świetnie pisane teksty, bardzo przystępnie, dobre rady i tematyka. Zdecydowanie częściej będę go odwiedzać. Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :)
      Dziękuję za miły komentarz i również pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Jestem pod wrażeniem - za tą szczupłą sylwetką kryją się też mięśnie, to naprawdę imponujące i fajne :) Punkty szacunku dla Ciebie ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie :) Ale niestety nie zasługuję na te punkty. Prawie nic mi nie zostało z tych 'mięśni'. Ostatnio totalnie wyszłam z formy... :(

      Usuń
  3. Próbowałam zrobić przysiad na jednej nodze ale niestety skończyło się na tym, że wylądowałam na podłodze :) Musisz mieć dobrą kondycję skoro udaje Ci się to zrobić :)
    Kaśka K. (Kahlan90 z szafy :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że próbowałaś i że zaglądasz na mojego bloga :D Z tym przysiadem nie chodzi o kondycję, ale chyba raczej o siłę mięśni. Ty też na pewno też dasz radę! Początkowo też mnie ciągnęło do tyłu. Jeśli dalej masz ochotę zrobić przysiad może spróbuj przy ścianie albo trzymając się czegoś? :)

      Usuń
  4. Ja od niedawna robię ćwiczenia na brzuch (abs, choć może kiedyś wypróbuję też ten 10 minutowy trening) z Mel B, a od kilku lat chodzę na jogę. To ostatnie nie jest może jakimś bardzo intensywnym treningiem, ale kręgosłupowi poświęca się sporo uwagi, żeby plecy były cały czas proste.

    Usiłowałam zrobić ten przysiad na jednej nodze. Faktycznie mięśnie bardzo pracują i nie mogłam utrzymać równowagi bez podpierania się rękami, ale to kwestia środka ciężkości. Jak uda mi się go umiejscowić we właściwym miejscu to powinno być łatwiej.

    Kattie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam tego przysiadu na jednej nodze i nie dałam rady :). Ale będę ćwiczyć. Jeśli mi się uda, to podejmę wyzwanie :D. Post bardzo fajny i potrzebny.
      Pozdrawiam
      Magda

      Usuń
    2. Udało mi się :). Mooocno podpierając się rękami, ale będę dążyć do doskonałości, mogę podjąć wyzwanie :D.
      Jeszcze co do pompek mi się przypomniało - jeśli ktoś nie potrafi zrobić męskich, można je robić np. opierając się dłoń o biurko albo o framugę drzwi. W miarę treningów opierać się pod coraz mniejszym kątem. Wcześniej robiłam pompki na kolanach, ale ta wersja jest lepsza.
      Magda

      Usuń
    3. Kattie daj znać gdy się uda :) Trzymam kciuki. To bardzo trudne ćwiczenie.

      Magda, gratuluję! :D Bardzo cieszę się, że podjęłaś wyzwanie :) Brawo!

      Usuń
  5. Dzięki Tobie poćwiczyłam sobie z włoskimi paniami z filmiku :) Świetne ćwiczenia, czuję swoje mięśnie i postanowiłam, że się z nimi zakumpluję. Przyda mi się to :)
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję. Twój komentarz dał mi wiele motywacji :)

      Usuń
  6. oczywiście, że nosząc gorsety regularnie, należy dbać o kręgosłup... Ja staram się dużo ruszać, jednak kiedy na 2 miesiące musiałam odstawić gorset z powodu świeżego tatuażu, poczułam jak mam osłabione mięśnie pleców. Pochodziłam trochę na siłownię i już jest ok, ale nie na żarty się przestraszyłam. Także, dziewczyny, to na prawdę ważne, by o siebie dbać i gorsetować sięz głową! zgadzam sięz notką!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuje za link z filmikiem na ćwiczenia na talie :) Jestem leniwa jeśli chodzi o ćwiczenia, ale te wykonuje z przyjemnością + zaczęłam dodawać inne. A dzięki temu (chyba) dopiero po 12-13h (wcześniej było to 7-8h) noszenia gorsetu zaczynam odczuwać jego niewygodę.
    Cian

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  8. mam prośbę bardzo bym chciała żebyś mi dobrała odpowiedni gorset moja talia mierzy 73. mam 170 wzrostu i waże 60 kg. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę kierować pytania niezwiązane z postami na mój adres e-mailowy widoczny w zakładce "Contact". Nie powiedziałaś nawet czy to ma być underbust czy overbust i podałaś za mało obwodów. Napisz mi także jakie masz oczekiwania co do tego gorsetu :) Można też poradzić się dziewczyn na tej grupie na facebooku :

      https://www.facebook.com/groups/gorseciary/

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  9. Mam pytanie odnosnie przysiadu na jednej nodze: czy stopa niepowinna przylegac w calosci do podloza?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta zgięta? Nie. Proszę zobaczyć na zdjęcie :) Gdyby przylegała całkowicie, to raczej nie dałoby się tego przysiadu wykonać.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Przysiad powinno się poprawnie wykonywać na stopie przylegającej do podłoża (zarówno zwykły jak i ten na jednej nodze)

      Usuń
  10. Bardzo podobają mi się te ćwiczenia z filmiku, chętnie wypróbuję. A przy okazji chciałabym sprostować, iż nie jest to język włoski a rumuński ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę przyjemnego ćwiczenia zatem :) Bardzo dziękuję za informację! Już to poprawiam. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  11. Jestem fizjoterapeutką, ze swojego zawodowego doświadczenia bardzo chętnie dodam, że wypadnięcie dysku to przypadłość, która dotyka najbardziej mężczyzn i to już w każdym wieku pracujących fizycznie. Wystarczy, że podnosząc coś źle się nachyli. Moja szwagierka, mając bodajże 22 lata, dostała porażenia nerwu nosząc za ciasne spodnie - bardzo modne wówczas rurki, biodra ma spore, nogi szczupłe, jest wysoka więc trudno jej było znaleźć coś idealnego. Tak naprawdę imo więcej krzywdy można sobie narobić siedzącym trybem życia, prace biurowe bardzo obciążają kręgosłup, ponieważ mało kto dobrze siedzi i dużo pacjentek to właśnie panie, które pracowały w biurze, na poczcie itp. Ćwiczenia fajne ja mam swój własny zestaw, ale są bardzo podobne, angażują te same mięśnie.
    Dzięki Tobie nauczyłam się sama sznurować gorset :* przez co zaczęłam go regularnie nosić:)
    Pozdrawiam, K.

    OdpowiedzUsuń
  12. Może głupie pytanie ale czy da się zbudować mięśnie brzucha ćwiczeniami jeśli czasem będę nosić gorset ? Tzn czy osoba która nosi gorset może też zbudować six pack ;) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie próbowałam, ale myślę, że nie jest to niemożliwe. Oczywiście, jeśli masz na myśli sporadyczne, okazjonalne zakładanie gorsetu. Jak już wspominałam na blogu - mięśnie dają się mniej formować niż np. tkanka tłuszczowa, dlatego polecam również ćwiczenia rozciągające :)

      Pozdrawiam :)

      Usuń

Like me on Facebook

Followers

Subscribe