Gorsetowe torby ekologiczne mojego projektu

31.8.17


Dzisiaj na blogu post wyjątkowy! Po raz pierwszy mam przyjemność pokazać Wam moje projekty. W czerwcu ukończyłam studia na kierunku projektowanie ubioru i długo nie mogłam pozostać bezczynna. Moja pasja do tworzenia znalazła mały upust w gorsetowej kolekcji eko toreb.




Dlaczego powstały?

 Kolekcja gorsetowych eko toreb to moja odpowiedź na działalność sklepów sieciowych, którym zależy tylko na wypracowywaniu coraz to większych zysków, podwyższaniu sprzedaży przy ogromnej rotacji towaru o słabej jakości, sprzedawanego po znacznie zawyżonych cenach. Sklepy bardzo szybko wprowadzają coraz nowsze kolekcje przetwarzając niejednokrotnie w tandetny sposób modowe trendy z wybiegów, nie troszcząc się o detale, czy jakość wyrobu.

Pewnie każdy z nas, oglądając kiedyś ubrania w sklepie miał uczucie, że cena jest niedorzeczna, a produkt kiepsko wykonany. Wpadamy w sidła sprytnych kampanii marketingowych i pozwalamy wielkim firmom zarabiać ogromne pieniądze. Niestety naszym kosztem. Media nakręcają konsumpcjonizm. Wmawiają nam, że musimy mieć coraz więcej, bo bez tego nie będziemy szczęśliwi. 

Kolekcja gorsetowych eko toreb, to efekt mojej niezgody na przedstawione sytuacje.


Dla kogo zaprojektowałam torby?

Początkowo chciałam zrobić tylko jedną torbę dla siebie. Często używałam takiej eko torby z powodu jej dużej pakowności. Była po prostu wygodna i funkcjonalna, ale miała nadruk reklamowy. Wpadłam więc na pomysł zrobienia takiej torby z grafiką gorsetu!

Akurat zbliżało się organizowane przeze mnie coroczne Święto Gorsetów, a zawsze na gorsetowych spotkaniach rozdaję przypinki, zatem pomyślałam, że torby byłyby z nimi wspaniale kompatybilne. Dlatego projektując przypinki zrobiłam też 17 propozycji toreb i o pomoc w wyborze najlepszych poprosiłam Gorseciary z mojej grupy Corset Friends. Zrealizowałam 6 projektów, które wygrały w ich głosowaniu.

Torby miały premierę na Święcie Gorsetów, z którego fotorelację można pooglądać tutaj: II ŚWIĘTO GORSETÓW - SPOTKANIE GORSECIAR KATOWICE. Moje projekty spodobały się Gorseciarom, co ogromnie mnie cieszy!

Dedykuję tę kolekcję miłośniczkom gorsetów.



Moda

Chociaż w Polsce moda na torby ekologiczne trwa od niedawna, to tak naprawdę historia przyjaznych środowisku toreb jest o wiele dłuższa. Pierwsza torba ekologiczna pojawiła się w Stanach Zjednoczonych pod koniec lat 70. Dziś materiałowa torba ekologiczna stała się synonimem tzw. eko-stylu. Jest obecnie również prawdziwym hitem mody. Gwiazdy, celebryci, sportowcy i projektanci mody rozkochali się w eko torbach.

Popularność torbom ekologicznym przyniosła zwłaszcza postać projektantki Anyi Hindmarch, która wprowadziła do sprzedaży torbę z napisem I’m not a plastic bag, a także dyktatora mody Karla Lagerfelda, który pokazał się ze swoją eco bag z autoironicznym napisem Karl Who?

Eko torba stała się dziś „symbolem” świadomości ekologicznej.





Największe zalety torby ekologicznej

+ Przyjazna dla środowiska, ponieważ materiał (bawełna) jest w stu procentach biodegradowalny.
+ Trwała i praktyczna. Eko torby są o wiele bardziej wytrzymałe i pakowne od zwykłych foliowych siatek.
+ Wygodna w użytkowaniu. Można ją nosić zarówno w ręku jak i na ramieniu.
+ Uniwersalna i funkcjonalna. Torba może nam służyć nie tylko na zakupach, ale także, jako torba na plażę, piknik, czy jako torba podróżna albo po prostu torebka.
 + Stanowi wyjątkowy, stylowy i wyszukany dodatek do codziennych stylizacji.
+ Elegancki gorsetowy nadruk podkreśla indywidualne zainteresowania i wyróżnia z tłumu.

Ponadto eko torba jest doskonałą alternatywą dla torby foliowej. ‘Foliówka’ już na etapie produkcji jest szkodliwa dla środowiska, ponieważ zużywa się tu ogromną ilość energii. Wyrzucana najczęściej zaraz po jednorazowym użyciu, zaśmieca krajobraz i stanowi zagrożenie dla zwierząt. Zalega na wysypiskach, a jej rozkład trwa nawet kilkaset lat.

Pamiętajmy o tym wychodząc na zakupy i zabierzmy ze sobą gorsetową eko torbę! 




Zrealizowane modele

 Model nr 1

 Model nr 2
 Model nr 3
  Model nr 4
  Model nr 5
 Model nr 6

Charakterystyka 

Torby wykonane są z wysokiej jakości, naturalnej tkaniny - surówki bawełnianej o gramaturze 145 g.
Czarny nadruk naniesiono technologią DTG, która cechuje się wysoką trwałością. 

Torby w całości wykonano w Polsce.

Skład materiałowy: 100% bawełna

Wymiary:
39 x 41 cm +/- 2 cm
długość uszu 70 cm
szerokość uszu 2,5 cm

Torba pomieści format A4 i kilka gorsetów.



 #corsetbag  #corsetfriends

You Might Also Like

9 komentarze » • • •

  1. Co tu dużo mówić, piękne są i tyle! Szkoda, że nie miałabym żadnej okazji do wykorzystania. :') Czekam na więcej takich cudeniek! <3
    Pozdrawiam! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne torby!
    Poszukiwanie ekologicznego materiału na nie pewnie zajęło sporo czasu - szukanie ekologicznej bawełny zbieranej przez dobrze opłaconych pracowników, a nie przez wyzysk i nieposzanowanie praw człowieka jest niesamowicie trudne, zwłaszcza że wielu producentów nie podaje informacji o pochodzeniu tkaniny.
    Szycie toreb na szczęście nie jest trudne, musiało jednak zająć sporo czasu szycie ich w tak masowej produkcji przez Ciebie, ale czego się nie robi dla ekologii i walki z masowym kiepskim przemysłem, to bardzo dobry cel dla powstania takich toreb. Niesamowicie szanuje taką postawę - własnoręczne szycie, zamiast kupienie hurtem gotowych produktów, takie właśnie rzeczy wpływają na to, że towar staje się luksusowy i jego cena jest adekwatna, tak jak tutaj :) Tym bardziej cieszy fakt, że taki research i szycie zostały wykonane przez absolwentkę tak prestiżowego kierunku!
    Grafiki równiez sa niesamwoite, bardzo ładnie odwzorowałaś styl z przełomu XIX i XX. Zgaduje, ze grafiki były nakładane przez prasę na torby, a nie rysowane bezpośrednio. Czy były rysowane ołówkiem/długopisem i następnie skanowane? Czy rysowane bezpośrednio na tablecie graficznym w programie? Wyglądają cudownie, nie mogę się nadziwić ile pracy zostało włożone w aż tyle grafik i jak wspaniale rysujesz!
    Podsumowując, torby zachwycają, dobór naprawdę ekologicznego materiału (Czyli również takiego z poszanowaniem praw człowieka), uszyte własnoręcznie i własnoręcznie zrobione grafiki - idealny prawdziwy handmade za taką cenę, a nie te brzydkie kiepskie przemysłowe kupne hurtem torby (tylko napisem ekologiczny, a kto wie czy nie wyzyskiwano przy tym dzieci), wzięte z neta grafiki i wszystko zrobione w firmie bez cienia własnej ręki przyłożonej do ich produkcji (oprócz złożenia zamówienia i wysłania grafik). Cieszy mnie widząc, że absolwenci takiego kierunku walczą z pospolitym przemysłem i sami od początku do końca (no, może pomijając sadzenie, zbieranie i przetwarzanie bawełny) robią rzeczy by z nimi walczyć i uświadamiać ludzi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że torby Ci się spodobały :)

    Okazjonalne i sporadyczne zakładanie gorsetu po wcześniejszym sezonowaniu nie spowoduje zmian. Regularne noszenie gorsetu najlepiej rozpocząć po zakończeniu rozwoju kośćca, czyli około 21 roku życia u kobiet.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. najbardziej podoba mi się model 2, bardzo piękne torby.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie by było jakby wzór z Pani toreb przenieś na torby gobelinowe. Ciekaw jestem jakby wyszły ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł! Też jestem ciekawa jakby to wyszło :) Dziękuję za komentarz!

      Usuń
  6. Witam czy jeszcze mogę nabyć taką torbę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie niestety nie. Planuję jednak nową kolekcję. Zapraszam do grupy na Facebooku: ,,Corset Friends", gdzie będę pokazywała nowe projekty :) -> https://www.facebook.com/groups/623193821186602/

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

DOŁĄCZ DO GRUPY DIORELLA ATELIER

Like me on Facebook

Subscribe