Czy gorset pomoże uzyskać krąglejsze biodra? - Problem tzw. hip dips

8.7.17


Violin deformity lub tzw. hip dips przeważnie polega na występowaniu po obu stronach sylwetki tuż poniżej kości biodrowych lekkiego wklęśnięcia do wewnątrz. Biodra wyglądają wtedy na płaskie, a nie okrągłe. U niektórych osób jest to bardziej zauważalne niż u innych. 

Do napisania tego postu zainspirowała mnie Czytelniczka bloga następującym komentarzem:




Po przeczytaniu powyższego komentarza uznałam, że warto poruszyć ten temat przeznaczając na niego nawet cały post, aby pokazać, że tzw. hip dips nie jest niczym wstydliwym i dziwnym oraz występuje bardzo często u wielu kobiet. Sama zauważałam tzw. hip dips w mojej sylwetce, ale wcześniej nie wiedziałam, że tak się to nazywa. Znalazłam też określenia Violin Deformity lub Hip dents, Violin Hips, Trochanteric Depression, High hips i Shelf hips. Postanowiłam przyjrzeć się bliżej temu tematowi.



Idealna sylwetka

Kobiety od wieków są pod presją kulturową związaną z wyglądem - obecnie szczególnie wzmacnianą przez media. Od stuleci za najbardziej pożądany kształt kobiecej sylwetki uchodzi klepsydra właśnie z krągłymi biodrami. Taki ideał powszechnie społecznie przyjęto. Ma to również swoje biologiczne uzasadnienie. Moim celem nie jest obalenie tego poglądu, (bo również mi podoba się taka figura) a jedynie wskazanie, iż nieposiadanie perfekcyjnej, idealnej figury nie jest powodem do smutku, poczucia niższej wartości, czy nakładania sobie ograniczeń. Pokażę Wam sławne kobiety, które osiągnęły sukces i są uważane przez media za piękne, a posiadają hip dips!  



Czym spowodowane są hip dips?

Na szczęście to nie jest poważny problem zdrowotny tylko estetyczny. Wcięcie lub wklęśnięcie, które nazywamy "hip dips" w anatomicznej terminologii określa się jako "trochanteric depression". Za wklęśnięcia odpowiada kształt miednicy. To nie jest deformacja. Kształt ten zazwyczaj jest spowodowany przez "wysokie biodra". Jest to jak najbardziej naturalna sylwetka. Zdecydowana większość kobiet ma właśnie takie biodra.

Niektórzy błędnie przypuszczają, iż wklęśnięcia są spowodowane noszeniem bielizny lub spodni uciskających w tych miejscach ciało. Wcięcia są konsekwencją naszej anatomii i naturalnego układu kości miednicy i kości udowej oraz rozkładu mięśni, a zatem jest to po prostu uwarunkowane genetycznie, a nie nabyte. 



Czy każdy posiada hip dips?

Według mnie każdy, bo przecież każdy posiada szkielet kostny, ale indywidualny kształt kości miednicy i kości udowej czy rozmieszczenie tkanki tłuszczowej u niektórych osób sprawia, że wgłębienia są mniej lub bardziej widoczne.

Znalazłam na blogu betterbuttchallenge.com świetny graf w tym temacie z krzywą dzwonową tj. rozkład normalny (rozkład Gaussa). Kształt na pewno znany osobom zaznajomionym z wyższą matematyką. Jest to jeden z najważniejszych rozkładów prawdopodobieństwa, odgrywający ważną rolę w statystyce. Przyczyną jego znaczenia jest częstość występowania w naturze. Jeśli jakaś wielkość jest sumą lub średnią bardzo wielu drobnych losowych czynników, to niezależnie od rozkładu każdego z tych czynników jej rozkład będzie zbliżony do normalnego (centralne twierdzenie graniczne).

Autorka użyła krzywej dzwonowej do zobrazowania swoich przypuszczeń na temat występowania hip dips w populacji. To oczywiście tylko teoria, ale mogłabym się z nią zgodzić. Z krzywej wynika, że większość osób mieści się w poziomie średnim, a zaledwie 5% posiada geny odpowiadające za brak tzw. hip dips.


źródło


Ćwiczenia na poprawę  hip dips

W internecie można znaleźć wiele filmików z ćwiczeniami, których wykonywanie rzekomo zmniejszy wcięcia zwane hip dips, ale moim zdaniem są nieskuteczne lub prawie nieskuteczne. Nie znalazłam osoby z prawdziwymi rezultatami. Przeczytałam na wielu forach, że jedynym rozwiązaniem jest operacja plastyczna polegająca na przeszczepieniu w miejsca wklęśnięć tłuszczu lub wprowadzeniu implantów.

Doczytałam, że mięśnie znajdujące się w tych miejscach to gluteus medius i gluteus minimus, ale nie potrafię sobie wyobrazić, że mogły urosnąć akurat tak odpowiednio żeby biodra były pełniejsze. 

Ćwiczenia fizyczne wykonywane z rozwagą oczywiście zawsze działają pozytywnie na organizm i mogą sprawić, że hip dips będą mniej widoczne poprzez spalenie tkanki tłuszczowej gromadzącej się jako tzw. muffin top (boczki) oraz jako tzw. bryczesy (tłuszcz z zewnętrznych części ud), więc wstawiam link do polecanych na pełniejsze biodra ćwiczeń.




Czy gorset pomoże uzyskać krąglejsze biodra? 

Niestety gorset nie pomoże przesunąć tkanki tłuszczowej. Można zrobić to jedynie operacyjnie, jednakże biodra mogą wydawać się znacznie krąglejsze w gorsetach, a zwłaszcza w typie longline.

Sławna Dita von Teese, która również ma tzw. hip dips odkryła dawno tę zależność - zmniejszanie obwodu talii optycznie poszerza obwód bioder, a odpowiednio wyprofilowany gorset może nadać sylwetce ładne łuki ponad biodrami, co sprawia, że hip dips nie są tak widoczne.





Hip dips dostrzegam również w figurze ikony kultury,
jednej z największych aktorek wszech czasów - Marilyn Monroe. Zobaczcie same:








Dicie szczupła sylwetka z hip dips nie przeszkodziła w zdobyciu miana królowej burleski. 
Jest opisywana często jako "ucieleśnienie kobiecości". 



Dita von Teese











Na zdjęciu można dostrzec, że dolne krawędzie gorsetu nieco odstają od bioder, jakby gorset miał za duży obwód, ale przypuszczam, że jest to zabieg celowy, aby biodra wydawały się szersze, a tym samym sylwetka była bardziej zbliżona do klepsydry. Optycznie zwęża to również talię. 

Dita posiada gorsety wykonywane przez najlepszych, na jej indywidualne zamówienie, pod jej wymiary i w jedynym egzemplarzu. Szyje dla niej m.in. najlepszy w swoim fachu, sławny gorseciarz Mr Pear.










Real beauty does not lie in perfection,
but in embracing and accepting imperfection.
- Ajahn Brahm



You Might Also Like

1 komentarze » • • •

  1. Gorset zawsze wygląda świetnie i wiadomo, że pomoże uzyskać krąglejsze kształty :) Fajny artykuł!

    OdpowiedzUsuń

Like me on Facebook

Followers

Subscribe