Sukienka Gorsetowa Cording

30.8.15


Cording, to usztywnienie gorsetu za pomocą sznurka znajdującego się w wąskich tunelach. Tworzy on charakterystyczną, karbowaną fakturę, wzmacnia gorset i pomaga w zachowaniu kształtu. Ta technika była często stosowana w gorsetach z epoki wiktoriańskiej. 

Zdecydowałam się sprawdzić, jak cording będzie prezentował się w sukience gorsetowej, którą zaprojektowałam na studia. Ta technika świetnie spełniła narzucone założenia ćwiczenia projektowego - miałam uzyskać rytm poprzez fakturę.

Cieszę się, że na moich studiach trzeba wykonywać również realizacje, a nie tylko projektować. Uczę się zarówno teorii, jak i praktyki. To połączenie jest bardzo ważne, bo zwykle następuje duża weryfikacja projektu po zderzeniu z rzeczywistością.









Jest to już druga wersja mojej gorsetowej sukienki i nadal można ją udoskonalić. Wykrój był tworzony od zera i specjalnie modelowany podczas licznych przymiarek, aby było widoczne wcięcie w talii. Podczas procesu realizacji natrafiłam na wiele problemów technicznych. Jednym z nich był ciężar płatów materiału z cordingiem, który zniekształcał krój. Na przyszłość wiem także, że satyna nie jest dobrym wyborem. To specyficzny materiał, który marszczy się, dlatego jest podklejany flizeliną w gorsetach, ale w tej sukience to się nie udało. Ponadto igła musiała być bardzo często wymieniana, żeby nie powstały zaciągnięcia. Może kiedyś stworzę kolejne gorsetowe sukienki, ale na pewno nie z satyny :)


You Might Also Like

8 komentarze » • • •

  1. Fantastycznie wyglądasz! Sukienka również bardzo mi się podoba. Idealnie podkreśla figurę. Fakt, że opowiadasz na swoim blogu o gorsetach i jednocześnie studiujesz na kierunku związanym z tworzeniem ubrań wpływa na odbiór Twojej osoby, mam wrażenie, że możesz być dzięki temu jeszcze bardziej profesjonalna i lepiej postrzegana.

    Znów zachwycam się Twoimi włosami i zmianą stylu. Miałaś powody, by nosić czerń przez długi czas, ale jeśli mogę powiedzieć coś od siebie (znowu) , to teraz wyglądasz młodziej i bardziej świeżo :)

    Jeszcze jedna rzecz, którą powinnaś wiedzieć - moja nowa znajoma, dzięki Twoim wpisom wybrała sobie idealny gorset, gdy zdecydowała się na kupno pierwszego. Widzę, że zna podstawowe informacje na temat gorsetów. Twoja wiedza trafia do zainteresowanych dziewczyn, możesz być z siebie dumna :)

    Pozdrawiam!

    Lady A. Dracula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Cieszę się, że sukienka Ci się spodobała, bo miałam spore wątpliwości czy ją tutaj pokazywać.

      Tak, kierunek jest "spokrewniony" z gorsetami i właśnie dlatego go wybrałam.

      To chyba dosyć duża zmiana, ale lubię eksperymentować. Cieszę się, że uważasz, że wyszła na plus.

      O, wspaniale :) Dziękuję za informację. To dla mnie bardzo ważne.

      Również pozdrawiam i jestem wdzięczna za komentarz :)

      Usuń
  2. śliczna sukienka ładnie podkreśla Twoja zgrabna figurę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Staram się projektować ubrania użyteczne, które ludzie chcieliby zakładać. Długie suknie wyglądają ładnie, ale w dzisiejszych czasach nie ma sposobności, aby tak się ubierać.
      Dziękuję Ci za komentarz :)

      Usuń
  4. estetyka nadzwyczajna....
    Ludwik A

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądasz po prostu BOSKO- idealna stylizacja i wspaniała modelka to połączenie zawsze udane ;)

    OdpowiedzUsuń

Like me on Facebook

Followers

Subscribe