Moje zdjęcia w książce Anatomy of Steampunk: The Fashion of Victorian Futurism

31.3.15


Chociaż od wydania książki Anatomy of Steampunk: The Fashion of Victorian Futurism autorstwa  Katherine Gleason minęły już prawie dwa lata, uznałam, że powinnam w końcu wspomnieć o tym na blogu. W książce opublikowano dwa moje zdjęcia, które kiedyś wykonałam dla nieistniejącego już sklepu Black Garden. To dla mnie bardzo miła pamiątka i duże wyróżnienie.



Książka ma bardzo ładną oprawę graficzną i z pewnością można powiedzieć, że to porządne wydanie. Otrzymałam jeden egzemplarz od autorki na pamiątkę. Katherine Gleason napisała już ponad trzydzieści książek w tym m.in. o projektancie, którego nie trzeba przedstawiać - Aleksandrze McQueenie (Alexander McQueen: Evolution).


Wewnątrz, na 224 stronach można znaleźć interesujące modowe inspiracje oraz wywiady z projektantami. Chociaż Steampunk nie jest moim ulubionym stylem, znalazłam tam kilka rzeczy, które bardzo przypadły mi do gustu. Jest to pozycja, po którą warto sięgnąć np. podczas twórczego kryzysu :)






A tak zostały zakomponowane strony z moimi zdjęciami :)

Pamiętam jak zbierałam rekwizyty do aranżacji planu zdjęciowego i jak zastanawiałam się nad szczegółami stylizacji. Ogromnie cieszę się, że moje starania zostały aż tak docenione. Sesja nie jest oczywiście tylko moją zasługą. Gratulacje należą się fotografowi oraz gorseciarce :)

Fotograf : Tomasz Wnętrzak
Wykonanie gorsetu, bolerka oraz spódnicy : Lady Ardzesz



Nawet poświecono mojej stylizacji fragment :) Uważam, że to bardzo trafny opis odnośnie tych zdjęć. Podoba mi się zwłaszcza ostatnie zdanie: 

"She is a lady, and at the same time she is contemporary, very much of the now,
 living on the edge of yesterday and tomorrow".


Książka w przemyślany sposób ukazuje różnorodność interpretacji stylu Steampunk, zachowując przy tym spójność stylistyczną. Można w niej znaleźć również kilka instrukcji DIY, ukazujących jak wykonać samodzielnie dodatki w stylu Steampunk.






Książkę można nabyć przez Amazon oraz w USA m.in. w nowojorskiej księgarni. Jest umieszczona w dziale "Fashion" - to dla mnie motywacja. Może w przyszłości uda mi się opublikować moje prace jako projektantki, a nie tylko jako modelki :)

Zapraszam osoby zainteresowane do przeczytania wywiadu ze specjalistami zajmującymi się tworzeniem biżuterii w stylu Steampunk. Post ukaże się niebawem.

You Might Also Like

14 komentarze » • • •

  1. Wow! Gratulacje! To niemałe wyróżnienie, a Twoje zdjęcia świetnie prezentują się na stronach książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) To dla mnie zaszczyt. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie Kochana :)

      Usuń
  2. Gratuluję! Tylko dlaczego chwalisz się tym po aż tak długim czasie? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Tak wyszło hehe. Teraz akurat pasuje mi to jako wstęp do dwóch postów - wywiadów o steampunku :)

      Usuń
  3. Gratulacje - to naprawdę miłe znaleźć się w takiej pozycji :-)
    Stylizacja urzekła mnie już kiedyś. W pełni zasługiwała na takie wyróżnienie!
    Pozdrawiam, Amika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tak uważasz :) Również pozdrawiam!

      Usuń
  4. Właściwie to te woje zdjęcia dla BG zapoczątkowały moje zainteresowanie Steampunkiem :) Wcześniej widziałam jakieś dodatki, gorsety i całe stylizacje, ale dopiero Twoje zdjęcia oczarowały mnie na tyle, że zaczęłam szukać informacji i kompletnie się wciągnęłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to bardzo miło mi, że Cię zainspirowałam :)

      Usuń
  5. Twój blog to prawdziwa skarbnica wiedzy, zwłaszcza dla początkujących osób. No i dzięki Tobie nie dałam się nabrać na gorset za 4 stówy z wiadomo jakiej strony. Dziękuję! :) Mogłabyś mi jeszcze tylko zdradzić gdzie kupiłaś spódniczkę z tego posta: http://koseatra.blogspot.com/2012/09/underbust-nowy-mat-papercats-xxxs.html ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miłe słowa! Staram się, aby moje treści były przydatne. Cieszę się, że skorzystałaś :)
      Spódniczka jest firmy Amisu. Poszukaj na Allegro - może akurat trafisz :)

      Usuń
  6. przepiękne zdjęcia, gratuluję :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej :) Wczoraj trafiłam na Twojego bloga! To prawdziwa skarbnica wiedzy :) Pragnę Ci gorąco podziękować za jego tworzenie. Dopiero raczkuję w dziedzinie gorsetów (tzn. mam kilka ale takich bieliźnianych), ale ostatnio znalazłam sobie nową pasję - steampunk, a co z tym związane gorsety. Też patrzyłam na stronie wiadomo jakiej, ale nie zamówiłam żadnego dlatego, że wiedziałam, iż będę na Pyrkonie i tam sobie poprzymierzam, zobaczę jaki będzie dla mnie odpowiedni. W przyszłym tygodniu odbieram swój pierwszy - zrobiony ze skóry bardziej jako część do stroju na następne konwenty i choć jest sztywny to nigdzie mnie nie obcierał, nie to co pierwszy "prawdziwy" gorset w sukni ślubnej, po którym miałam rany na biodrach (no ale tu waga sukni zrobiła swoje). Chciałam kupić materiałowy na stoisku Rebel Madness, ale choć wcisnęłam się w XS to jednak nie czułam się komfortowo, a S już nie mieli :)
    Następne pewnie już sama będę szyć - przynajmniej spróbuję :)
    Twoje zdjęcia w stylizacjach steampunk sprawiły, że zakochałam się w tym nurcie. Dziękuję za tą inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę! Dziękuję bardzo za miłe słowa :) Życzę powodzenia w szyciu i zadowolenia z zakupu :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Like me on Facebook

Followers

Subscribe