Choinka z czarnymi bombkami

23.12.12


Mam od paru dobrych lat najmodniejsze w tym sezonie czarne bańki / bombki.

''Uwaga: Choć niektórzy styliści lansują czarne bombki, to kolor ten nie jest odpowiedni na choinkę, bo zamiast ze światłem kojarzy się z zimnem i żałobą.'' - gwiazdy.com.pl
Strach się bać.





Dlaczego powiesiłam choinkę do góry nogami?  Nie ma w tym nic dziwnego i nie jest to prowokacja. Obchodzimy święta by podtrzymywać tradycję? A czy znamy tę tradycję? Choinkę dawniej wieszało się do góry nogami, a później chyba za sprawą Niemców postawiono ją na ziemi.

Chodzi o staropolski sposób ozdabiania domu - tzw. podłaźniczki. Obyczaj ten zachował się na wsiach jeszcze do lat 20. XX w., szczególnie w Polsce południowej: na Śląsku, Podhalu, Pogórzu, ziemi sądeckiej i krakowskiej.

Tak sobie go wyolbrzymiłam i oczywiście żartuję!


 Inne tradycyjne choinki:





You Might Also Like

1 komentarze » • • •

  1. O... Ciekawy pomysł i z choinką i z bombkami, ale mnie jakoś nie przekonuje. Może na stroiku, może w połączeniu ze srebrnymi bombkami. Ale człowiek uczy się całe życie ;) Luna

    OdpowiedzUsuń

Like me on Facebook

Followers

Subscribe